fbpx

Hubnutí není o hladovění! Víme, jak dosáhnete trvalých výsledků a zabránit jojo efektu

Mnoho lidí během hubnutí nasadí drastické diety. Po ukončení hladovění se kila ale opět vrátí. Víme, jak tomu zabránit a dosáhnout trvalých výsledků!

S přibývajícím věkem jdou kila nahoru. Pokud i vy již řadu let bojujete s neustálým držením diet a mučením se pohybovými aktivitami, které vás prostě nebaví, věřte, že tohle není ta správná cesta. Pojďme si společně tedy říct pár základních rad, díky kterým perfektní postavy dosáhnete vcelku snadno.

Správný jídelníček a pohyb musí jít ruku v ruce

Při hubnutí je jídelníček a sport něco jako jin a jang. Pokud budete dodržovat jednu půlku, ale na druhou se vykašlete, kila dolů prostě nepůjdou. Budete-li v posilovně trávit několik hodin týdně a nebudete konzumovat správné potraviny, bude vám vaše snaha k ničemu. Společně si tak ukážeme, jak dostat oba faktory pod kontrolu.

Dieta, nerovná se hladovění

Jak již bylo jednou zmíněno, hubnutí není o hladovění a vynechávání jídla. Naopak pokud chcete zhubnout, budete se muset naučit jíst často a po malých dávkách. V ideálním případě byste měli jíst 5x denně. Nejčastější chyba je, vynechávání snídaně. Ať už chcete nebo ne, snídaně zkrátka startuje celý den a měla by být složena z 25% celkového energetického denního příjmu. Zapomenout nesmíte ani na dopolední svačinu – ta by z celého denního energetického příjmu měla být 10%. Oběd by se pak měl skládat z 35%, odpolední svačina z 10% a večeře z 20%. Jak tedy vidíte, snídaně by měla být druhé největší jídlo během celého dne.

Snídaně, základ celého dne

Pozor byste si měli dávat i na jednotlivé potraviny, které během dne konzumujete. Na snídani byste si měli dopřát vydatnou porci vlákniny. Ta vás zasytí a dodá vám energii, ze které budete moci čerpat celý den. Taktéž můžete zkusit i vlákninu (psyllium) ve formě prášků. Vláknina je pro celý organizmus velmi důležitá, neboť zrychluje metabolismus, napomáhá při trávení a správné funkci vylučovacího systému.

hubnutí zdravá snídaně

Dejte si pozor na to, kdy a jaké ovoce konzumujete

Dopoledne byste měli konzumovat i ovoce. Jedná se o cuky, které vaše tělo potřebuje pro správnou funkci organizmu. Nicméně pozor byste si měli dát na to, kdy ovoce konzumujete. Například jablko má cuky, které pro organizmus nejsou snadné strávit. Budete-li tedy jablka konzumovat na noc, zbytečně si zatížíte a zpomalíte trávení – což je při hubnutí rozhodně nežádoucí jev.

Dalším oblíbeným ovocem je banán. Ten je vhodný především po cvičení k rychlému a efektivnímu doplnění energie.

Zelenina, základ vydatné a poctivé stravy

Další podstatnou položkou, která by neměla chybět ve vašem jídelníčku je zelenina. Zelenina nejen že má spoustu vitamínů, které vaše tělo zkrátka potřebuje, ale pro váš jídelníček je důležitá především proto, že je bohatá na vlákninu. Díky ní se zasytíte na dlouho a budete mít dostatek energie na celý den. Nejlepší tedy pro vás bude, zařadíte-li zeleninu jako přílohu ke každému dennímu jídlu.

Sladkosti, zabiják štíhlé postavy

Dalším problémem, díky kterému se vám nedaří zhubnout, může být konzumace sladkých potravin. Pokud tedy i vy patříte k milovníkům čokolády nebo jiných sladkostí, máte velký problém. V ideálním případě byste tyto cuky měli vynechat úplně, ale pokud se jich nedokážete vzdát, najděte si alespoň „zdravější“ variantu mlsání. Pečte si buchty sami doma, vařte si sami sirupy… Nejenže se vyhnete přebytečným éčkům, ale budete mít i přehled nad množstvím použitého cukru – což je velká výhoda. Můžete tak množství použitého cukru postupně snižovat.

Na nějakou extrémní dietu, během které nebudete jíst téměř nic, tedy rychle zapomeňte. Nejenže po ukončení hladovění byste pravděpodobně opět přibrali, ale není to ani vůbec zdravé. Myslete tedy na to, že klíč ke štíhlé a zdravé postavě je kvalitní jídlo v ideálním poměru.

Maso není hřích

Mnoho lidí během hubnutí žije v představě, že jediné co mohou konzumovat je ovoce, zeleni a tmavé pečivo. Nicméně věřte, že o tom hubnutí není! Ano, vaše tělo potřebuje ke správnému nastartování tyto potraviny, ale potřebuje i jiné – jako například maso a vajíčka. Pokud budete konzumovat dostatek libového masa, které je nízkokaloricky upravené (určitě ne smažené!), nemusíte se vůbec cítit provinile. Ba naopak, maso obsahuje bílkoviny, které vaše tělo k správnému fungování zkrátka nutně potřebuje. Nejčastěji používaným druhem masa při hubnutí je kuřecí – je vcelku nízkokalorické, neobsahuje moc tuku a je bohaté na poměr bílkovin. Podobně prospěšná jsou i vajíčka.

hubnutí kuřecí maso

Pohyb, jako doplněk kvalitní stravy

V ideálním případu byste se do pohybu neměli nutit a měl by vás bavit. Pokud nejste zrovna člověk, kterého by bavilo trávit hodiny v posilovně, můžete sportovat i jinak. Pro člověka je nejpřirozenější pohyb chůze, pokud si tedy denně dáte hodinovou procházku, určitě je to o dost lepší, než pohyb žádný.

Spolu se zlepšující se vaší fyzickou kondicí, můžete zkusit do vašeho režimu zapojit více pohybu. Procházky můžete vyměnit za běh, jízdu na kole nebo na kolečkových bruslích. Zkrátka musíte si najít takový pohyb, který vás bude bavit.

Kolektivní sport, jako zdroj zábavy

Máte-li spoustu stejně naladěných kamarádů, můžete zkusit domluvit partu, která bude pravidelně chodit hrát volejbal, tenis, squash, fotbal či jakýkoliv jiný sport. Přeci jen ve dvou se to lépe táhne. Pokud si u sportu užijete spoustu srandy, nebudete na tréninky chodit znudění a znechucení – což je velmi dobře.

dieta plážový volejbal

Skupinové cvičení vás namotivuje i zabaví

Zkusit můžete také posilovnu nebo skupinové cvičení. Obzvláště ženy mají velký výběr sportů, které je mohou začít bavit. Mezi nejoblíbenější patří alpining, fitbox, trampolínky nebo kruhový trénink. Tento druh cvičení je vhodný pro ty z vás, kterým nevadí cvičit s cizími lidmi na vcelku malém prostoru.  Pokud se vám to zdá hrozivé, věřte, že i tento druh cvičení má mnoho výhod. Každá lekce má svého předcvičovatele, který hlídá, že všechny cviky provádíte správně. Můžete si tak být jistí, že všechny cviky provádíte dobře a efektivně.

Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv sport, měli byste jej provozovat minimálně 3x týdně. Nicméně tělo si po nějaké době na pohyb zvykne a již nebude cvičení tak efektivní, proto je dobré jednotlivé sporty a druhy pohybů pravidelně střídat.

Závěrem

Při hubnutí mějte na paměti, že vaše zdraví je to nejdůležitější a máte jen jedno. Nikdy tak nechoďte do extrémů a řiďte se zdravím rozumem. Myslete také na to, že lepší je hubnout pomalu a poctivě, než pomocí diet (ty vám sice na krátko zaručí výsledek, ale zaručí vám také i jojo efekt). Jedině díky souhrnu všech těchto pravidel a kompletní změně životního stylu, dosáhnete perfektních a dlouho trvajících výsledků.

Sdílejte nás!

2 komentáře: „Hubnutí není o hladovění! Víme, jak dosáhnete trvalých výsledků a zabránit jojo efektu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *