Nefunguje vám tiskárna? Poradíme, co dělat
Máte problémy s tiskárnou a potřebujete okamžité řešení? V tomto článku vám představíme nejčastější příčiny potíží a poradíme, jak je rychle vyřešit. Například zaseknutý papír, prázdné náplně nebo špatné připojení opravíte rychle. Jak jsou na tom ale další závady? Čtěte dál.
Zdroj: pixabay
Hned v úvodu vás na chvíli zastavíme, protože příčiny závad bývají často velmi jednoduché. Proto se nejdříve ujistěte, že tiskárnu máte zapojenou do sítě, zásobník na papíry je plný a tiskovou úlohu odesíláte do správné tiskárny.
- Zaseknutý papír
Jedním z nejčastějších, ale zároveň nejsnadněji řešitelných problémů je zaseknutý papír uvnitř tiskárny. Většinu tiskáren lze otevřít a papír vyjmout, nejprve ji ale vypněte, otevřete kryt, který se nachází buď v přední, nebo zadní části tiskárny, a papír pomalu vytahujte.
Papír v tiskárně se vám může také zaseknout, pokud nepoužíváte jeho vhodný typ. Raději si to proto ověřte. - Problémy s náplní do tiskárny
Kromě zaseknutého papíru se můžete setkat i s problémy s náplní do tiskárny. Výhodou je, že většina tiskáren (HP, Canon, Epson a další) vás o této komplikaci sama informuje. Všimnout si proto můžete hlášení typu „špatný toner“ nebo třeba „prázdný toner“.
Nejprve zkontrolujte, zda nejsou náplně prázdné a jestli je toner do tiskárny správně vložený. Nic nepokazíte, pokud ho vyndáte a zase znovu nasadíte. Pokud tiskárna hlásí nedostatek barvy, je potřeba koupit nový toner. Problém také může být v jeho sypkosti – pak s ním stačí zatřást a zase vrátit na místo. Nakonec je také možné, že jste si koupili toner, který není kompatibilní s vaší tiskárnou. - Špatně připojený USB/LAN kabel k tiskárně
Pokud máte tiskárnu připojenou přes USB nebo LAN kabel, zkontrolujte, jestli jsou oba konce pořádně zastrčené. - Tiskárna je offline
Máte tiskárnu zapojenou bezdrátově? Ujistěte se, že je připojená k Wi-Fi a nemá zapnutý offline režim. Pokud je po této kontrole vše v pořádku, nezbývá než tiskárnu i počítač restartovat a vše včetně ovladačů nastavit od nuly. - Zastaralé ovladače
Zkontrolujte, zda máte nainstalované nejnovější ovladače. Jejich aktualizace najdete na webových stránkách výrobce, kde si je můžete rovnou i zdarma stáhnout. Správně nainstalovaný ovladač totiž zajišťuje, že počítač s tiskárnou komunikuje. Bohužel se ale může stát, že ovladač najednou přestane fungovat, a v tom případě ho budete muset přeinstalovat. - Špatná kvalita tisku
Tisk je nekvalitní, barvy nejsou dostatečně syté nebo máte na papíře prázdná místa? Nejprve zkontrolujte nastavení tisku – sytost, rozlišení a barevnost. Pokud usoudíte, že je vše v pořádku, je možné, že jsou zanesené trysky – to se týká inkoustové tiskárny. Naštěstí má mnoho tiskáren funkci automatického čištění tiskové hlavy, která se dá spustit na počítači nebo přímo v tiskárně.
U laserové tiskárny může být naopak zanesený optický válec, i ten ale umí tiskárny vyčistit automaticky.
Někdy je ale třeba zavolat servis
Tiskárny umí spustit diagnostiku tisku, takže jsou schopné odhalit chybu, kterou snadno napravíte. I tak se ale může stát, že narazíte na složitější problém, se kterým si nebude vědět rady. Pak nezbývá nic jiného než se obrátit na autorizovaný servis tiskáren, některé firmy se dokonce specializují jen na určité značky, jako je HP, Canon apod.