Brand awareness: Zjistěte, jak zvýšit povědomí o vaší značce
Chcete, aby vaše značka byla první, na kterou si vaši zákazníci vzpomenou? Pak objevte způsob, jak zvýšit brandawareness a začněte budovat vaši značku prostřednictvím sociálních sítí, blogu, newsletteru i PPC reklam. Budování brandu má smysl, tak vzhůru do toho.
Co je brandawareness a brandbuilding?
Pod pojmem brandawareness si představte znalost a povědomí lidí o dané značce. Vaším cílem by mělo být, aby vás zákazníci prostřednictvím loga, barvy, sloganu i prezentování značky snadno poznali. Jakmile někdy budou potřebovat váš produkt nebo službu, vzpomenou si na vás.
Míra znalosti značky může být následující:
- Spontánní znalost značky – když se lidí zeptáte na značky v daném oboru, vzpomenou si kromě ostatních přirozeně i na tu vaši.
 - Podpořená znalost značky – pokud se lidí zeptáte na konkrétní značku, řeknou, že ji znají.
 - Top of mind – je to první značka v daném oboru, která se jim vybaví.
 
Brand building – budování značky je pak snaha povědomí o značce budovat a rozšiřovat. Proces budování značky začíná tím, že pečlivě poznáte vaše publikum jak zevnitř, tak zvenčí. Kompletní porozumění vaší cílové skupiny vám totiž umožní přizpůsobit vaše produkty a brandawareness strategii tak, aby odpovídala potřebám, přáním a očekáváním vašich zákazníků.
Jak zvýšit brandawareness?
Aby si zákazník značku zapamatoval, potřebuje v průměru pět až sedm interakcí s ní. Povědomí o značce posílíte tedy například těmito způsoby:
- Buďte autentičtí – udržujte pravidelný kontakt se svými zákazníky, zaměřte se na jejich potřeby a zájmy.
 - Zajímejte se o dění kolem – buďte ve spojení s cílovou skupinou, pořádejte a sponzorujte různé akce a osobnosti.
 - Inspirujte ke sdílení – umožněte lidem zveřejňovat příspěvky o vaší značce například prostřednictvím sociálních sítí.
 - Představte svůj příběh – když vytvoříte o své značce příběh, dodáte jí lidskost a vzbudíte důvěru. Sdílejte například svou cestu od založení firmy.
 
Má to skutečně smysl? Pak se podívejte na následující statistiky:
- Podle 86 % lidí je autenticita zásadní při rozhodování, které značky podporovat.
 - 55 % spotřebitelů si s větší pravděpodobností koupí produkt, pokud se jim líbí příběh značky.
 - 89 % lidí nakoupí od značky, kterou sledují na sociálních sítích, a 84 % dá takové značce přednost před konkurencí.
 - 81 % spotřebitelů považuje důvěryhodnost značky za klíčový faktor při rozhodování o nákupu.
 - První dojem z produktu je až z 90 % ovlivněný pouze jeho barvou.
 
Jakým způsobem zvýšit brandawareness?
K budování brandu můžete využít nejrůznější prostředky:
- Logo – mělo by být unikátní, snadno zapamatovatelné a odlišné od konkurenčních značek působících na stejném trhu. Jeho design včetně barev by měl vyvolávat emoce, které chcete mít se svojí značkou spojené.
 - Sociální sítě – pomocí nich zákazníky oslovíte, zapojíte do diskuse i přimějete ke sdílení vaší značky. Sdílejte také svůj originální obsah – fotky nebo videa.
 - Firemní blog – lidem povíte něco o své značce, přesvědčíte je o kvalitě svých produktů a zahrnete je užitečnými návody a radami.
 - Newsletter – pomocí něj se svým zákazníkům připomenete, předáte jim novinky z oboru, užitečné rady a poskytnete také unikátní akce.
 - Akce a soutěže – do povědomí se dostanete i prostřednictvím akcí nebo soutěží, ale také účastí na veletrhu nebo konferenci.
 - PR – kontaktujete relevantní média a dodáte jim materiál k publikaci. Tím, že se dostanete do médií, se o vás bude psát a mluvit. Zákazníci si vás tak zapamatují.
 - PPC reklamy – využijte bannerovou reklamu, která je založená pouze na vizuálu a prezentujte tak svou značku kreativně. Pravidelnou správou PPC reklamy zajistíte, že se vaše reklamy budou zobrazovat na relevantních stránkách, což výrazným způsobem přispěje k budování brandawareness.
 
I když je budování značky běh na dlouhou trať, pokud se tomu budete věnovat, posílíte vnímání vaší značky a reakce lidí na ni. Tento přístup může vést k dlouhodobému úspěchu a loajalitě zákazníků. Třeba více než polovina spotřebitelů (57 %) utratí víc peněz u značky, se kterou se cítí být propojení (Influencer Marketing Hub).