Víme, co je důležité pro generaci Z: Vytvořte úspěšnou PPC kampaň
Jedním z předpokladů úspěšné marketingové strategie je, že znáte svoje cílové publikum. Zatímco ještě nedávno tvořila majoritu kupní síly generace X a mileniálové, nyní na scénu přichází generace Z. Poznejte, jak tato generace přemýšlí, jaké má hodnoty, a hlavně jak vytvořit PPC strategii, která ji zaujme.
Kdo jsou lidé generace Z?
Do generace Z patří lidé, kteří se narodili mezi lety 1995–2010. V současné době je jim tedy mezi 15 a 30 lety. Jsou to mladí lidé, kteří se připravují na maturitu, dokončují vysokou školu nebo vstupují na trh práce.
Z pohledu marketérů se z generace Z stává důležitá cílová skupina, jejížkupní síla roste. Zatímco ještě před pár lety se na všechno museli ptát svých rodičů (generace X), nyní sami rozhodují o tom, co si koupí, jak budou trávit čas a které značky podpoří svojí loajalitou.
Jaká je generace Z?
Generace Z, na rozdíl od těch předchozích, vyrostla s mobilem v ruce. Technologie, internet a sociální sítě využívají denně. Díky tomu mají neustálý přístup k informacím a jsou zvyklí si kdykoliv dohledat informace, které potřebují.
Tady je pár statistik, které jasně ukazují, že mobil je pro generaci Z nepostradatelným nástrojem:
- 10 let je průměrný věk, ve kterém 98 % lidí z generace Z dostalo svůj první telefon.
- 55 % lidí z generace Z stráví na mobilu 5 a více hodin denně.
- Přes 32 % finančních transakcí generace Z provádí přes mobil.
Generace Z má rozhled – chce studovat, pracovat, ale i cestovat a mít hodně zájmů. Zetka chtějí v práci flexibilitu, možnost pracovat na dálku a podílet se na více projektech zároveň. Chtějí si budovat své vlastní značky, být kreativní a hledat nové příležitosti v online světě.
Zetka očekávají otevřenou komunikaci a transparentnost ve všech aspektech svého života, a to jak v osobních vztazích, tak i ve vztazích se značkami a firmami. Jsou velmi technologicky zdatní a využívají digitální nástroje k maximalizaci své produktivity a kreativního potenciálu.
Mezi témata, která jsou generaci Z blízká, patří:
- Osobní rozvoj: Generace Z se chce vzdělávat, rozvíjet se získávat nové dovednosti. Nechtějí se spoléhat na zajeté způsoby. K tématům si dohledávají informace a tvoří si vlastní názor.
- Udržitelnost a etika: Generace Z klade velký důraz na environmentální otázky, sociální spravedlnost a etiku. Zajímají se o původ produktů, které si kupují, i o způsob jejich výroby.
- Psychické zdraví: Zetka se zaměřují na svoje psychické a duševní zdraví. Jsou otevření mluvit o tématech spojených s psychickými problémy. Snaží se hledat řešení, která zlepší jejich duševní pohodu.
- Zdravý způsob života: Generace Z se zajímá o zdravou výživu a pravidelný pohyb. Rádi sledují nové trendy v oblasti fitness, stravování, zdraví, spánek a odpočinek. Jejich cílem je zvýšit kvalitu svého života.
Tip: Nejste si jistí, kdo je vaše cílové publikum? Přečtěte si návod, jak určíte vaši cílovku a optimalizujte svou PPC strategii.
Jak vytvořit PPC kampaň pro generaci Z?
Přizpůsobte se hodnotám a preferencím generace Z a vytvořte PPC kampaň, která je osloví. Tady je pár tipů, které vám s tím pomůžou:
1. Optimalizujte PPC reklamu pro mobilní zařízení
Ze statistik je jasné, že generace Z tráví na mobilu spoustu času. Díky tomu máte velkou šanci, že právě tam je osloví vaše reklama. Proto se ujistěte, že má vaše reklama responzivní design, rychle se načítá a obsahuje přiměřené množství textů.
2. Buďte autentičtí a transparentní
Generace Z přichází do kontaktu s reklamou už od dětství, díky tomu jsou odolní vůči laciným reklamním trikům a manipulativním strategiím. Očekávají, že budete komunikovat otevřeně a ukážete pravou tvář vaší značky. Pro generaci Z je důležitá pravda, proto budujte důvěru prostřednictvím upřímné komunikace.
V rámci tvorby PPC kampaně komunikujte hodnotu produktu a pozitivní dopady vaší značky, jako jsou například etické výrobní procesy, udržitelnost a další.
3. Obsah maximálně personalizujte
Generace Z je zvyklá na personalizovaný obsah. To znamená, že chtějí vidět pouze reklamy, které odpovídají jejich zájmům a chování. Využijte pokročilé možnosti nastavení cílení PPC kampaní, jako jsou zájmy, demografické údaje, lokalizace a další.
4. Využijte sociální sítě
Zetka tráví na sociálních sítích několik hodin denně. Podívejte se, jaké sítě tahle generace využívá nejčastěji:

Pro efektivní PPC kampaň se zaměřte na tyto sociální sítě a přizpůsobte svůj obsah formátům, které nabízí. Nezapomeňte taky na to, že na každou sociální síť si lidé chodí pro trochu jiný obsah. Například na TikToku hledají krátká a zábavná videa, která obsahují trendy, zatímco na Instagramu očekávají vizuálně atraktivnější obsah. Uzpůsobte svoje PPC kampaně i těmto očekáváním.
5. Zapojte uživatele do tvorby reklamy
Natočte s nimi video, zeptejte se jich na zkušenost s vaší značkou. Generace Z chce být vidět, mít vlastní názor a aktivně se podílet na vytváření obsahu. Díky tomu nejen ukážete, že si vážíte jejich názoru, ale i vytvoříte autentický obsah, který osloví další lidi.
6. Točte videa
Generace Z nechce číst dlouhé texty preferují rychlý a vizuálně atraktivní obsah, který snadno pochopí. Video je jedním z nejefektivnějších formátů pro tuto generaci. Ve videu předáte rychle informace a zároveň udržíte pozornost této roztěkané generace.
Zaujměte generaci Z
Chcete vytvořit efektivní marketingovou strategii, která osloví generaci Z? Zaměřte se na autenticitu, transparentnost a personalizaci. Nenuťte generaci Z složitě dohledávat informace, ani je nezatěžujte dlouhými texty. Buďte kreativní, zapojte Zetka do tvorby obsahu, získejte jejich důvěru a máte vyhráno.