Jak změřit rychlost webu? Vyzkoušejte těchto 5 nástrojů
Dvě sekundy. Tak dlouho lidé ochotně počkají, než se jim načte webová stránka. Pokud to trvá víc než 3 sekundy, tak přes 50 % návštěvníků web opustí. Teď se asi sami sebe ptáte, jak dlouho se načítá vaše webovka a kolik lidí už jste čekáním odradili? Podívejte se na několik způsobů, jakými můžete změřit rychlost načítání webu.
Proč je důležitá rychlost webu?
Co všechno může způsobit pomalé načítání webu?
- Vyšší míru opuštěníwebu (bouncerate): Klást při tvorbě webu důraz na relevantní obsah, intuitivní navigaci a dobrý design je rozhodně důležité. Ale když se vaše stránka bude načítat tak pomalu, že to každého návštěvníka odradí a raději navštíví web konkurence, bude vám to všechno k ničemu.
- Špatnou uživatelskou zkušenost: S každým dalším načítacím kolečkem u návštěvníků roste frustrace a nechuť se na web někdy vrátit.
- Nižší konverze: Míra opuštění i špatná uživatelská zkušenost jdou ruku v ruce s nízkými konverzemi. Zkrátka většina lidí, která měla v plánu u vás nakoupit, nakonec nenakoupí. Dříve, než se proklikají k objednávce, totiž ztratí trpělivost a z webu odejdou.
- Horší pozici webu ve vyhledávačích: Pro vyhledávače je rychlost načítání webu jedním z parametrů pro hodnocení a řazení webových stránek. Jinými slovy, čím rychlejší váš web bude, tím výš se zobrazí ve výsledcích vyhledávání.
- Nižší úspěšnost PPC reklamy: PPC reklama je druh reklamy, kdy vy jako inzerent platíte za každé kliknutí. Teď si představte, že uživatel uvidí vaši reklamu, klikne na ni – v ten okamžik vy zaplatíte – ale stránka se bude načítat tak dlouho, že ji uživatel opustí. To jsou pro vás vyhozené peníze.
Kde a jak provést test rychlosti načítání webu?
Nejspíš už jste pochopili, že rychlost webu je jedním ze základních prvků kvalitního webu. Tady je XY nástrojů, které vám pomůžou odhalit, jak je na tom váš web.
- PageSpeedInsights
Analytický nástroj od Google, který změří rychlost vašeho webu a poskytne vám hodnocení na stupnici od 0 do 100. Pokud získáte vysoké skóre, můžete se poplácat po rameni a dál už nemusíte nic řešit. Kdybyste ale s výsledkem vašeho webu nebyli spokojení, PageSpeedInsight vám kromě výsledku sepíše i konkrétnídoporučení, jak stránku zrychlit. - PageSpeed.cz
Další možností je český nástroj PageSpeed.cz, který vám stejně jako PageSpeed od Google poskytne seznam doporučení, jak web zrychlit. Kromě toho vám umožní srovnat váš web s konkurencí. Stačí jen při testování vložit kromě adresy vaší stránky další (maximálně dvě) adresy stránek, se kterými chcete váš web porovnat. - myTimi analýza
Nástroj od myTimi zhodnotí rychlost a organickou sílu vašeho webu a výsledky získáte do 30 sekund. Navíc výsledky srovná se stovkami webů z vaší oblasti podnikání a vy hned budete vědět, jak si v porovnání s konkurencí stojíte. - Pingdom
Co nabízí Pingdom oproti předchozím nástrojům? Možnost testovat rychlost webu z různých míst po celém světě. Jednoduše jen vložíte adresu vaší stránky a vyberete oblast, ve které chcete váš web otestovat. - GTmetrix
Chcete podrobnou analýzu? Pak využijte GTmetrix, nástroj, který vám poskytne detailní zprávu o rychlosti načítání webu a samozřejmě doporučení, jak web optimalizovat.
Jak zrychlit načítání webu?
Doufali jste v jednoduchý návod, kdy pomocí tří kroků maximálně zrychlíte svůj web? Takhle snadné to většinou není. Důvodů, proč se web načítá pomalu, může být celá řada. Začněte ale určitě komprimací obrázků – buď manuálně nebo pomocí pluginů (například WP Rocket) pro WordPress.
Pokud chcete snadné řešení, obraťte se na profesionály, kteří mají s optimalizací, redesignem i tvorbou webu bohaté zkušenosti. Váš web tak dáte na starosti někomu, kdo tomu rozumí, a vy budete mít víc času věnovat se svému podnikání.