Brand awareness: Zjistěte, jak zvýšit povědomí o vaší značce 

Chcete, aby vaše značka byla první, na kterou si vaši zákazníci vzpomenou? Pak objevte způsob, jak zvýšit brandawareness a začněte budovat vaši značku prostřednictvím sociálních sítí, blogu, newsletteru i PPC reklam. Budování brandu má smysl, tak vzhůru do toho. 

Co je brandawareness a brandbuilding? 

Pod pojmem brandawareness si představte znalost a povědomí lidí o dané značce. Vaším cílem by mělo být, aby vás zákazníci prostřednictvím loga, barvy, sloganu i prezentování značky snadno poznali. Jakmile někdy budou potřebovat váš produkt nebo službu, vzpomenou si na vás. 

Míra znalosti značky může být následující: 

  1. Spontánní znalost značky – když se lidí zeptáte na značky v daném oboru, vzpomenou si kromě ostatních přirozeně i na tu vaši. 
  2. Podpořená znalost značky – pokud se lidí zeptáte na konkrétní značku, řeknou, že ji znají. 
  3. Top of mind – je to první značka v daném oboru, která se jim vybaví. 

Brand building – budování značky je pak snaha povědomí o značce budovat a rozšiřovat. Proces budování značky začíná tím, že pečlivě poznáte vaše publikum jak zevnitř, tak zvenčí. Kompletní porozumění vaší cílové skupiny vám totiž umožní přizpůsobit vaše produkty a brandawareness strategii tak, aby odpovídala potřebám, přáním a očekáváním vašich zákazníků. 

Jak zvýšit brandawareness? 

Aby si zákazník značku zapamatoval, potřebuje v průměru pět až sedm interakcí s ní. Povědomí o značce posílíte tedy například těmito způsoby: 

  1. Buďte autentičtí – udržujte pravidelný kontakt se svými zákazníky, zaměřte se na jejich potřeby a zájmy. 
  2. Zajímejte se o dění kolem – buďte ve spojení s cílovou skupinou, pořádejte a sponzorujte různé akce a osobnosti. 
  3. Inspirujte ke sdílení – umožněte lidem zveřejňovat příspěvky o vaší značce například prostřednictvím sociálních sítí. 
  4. Představte svůj příběh – když vytvoříte o své značce příběh, dodáte jí lidskost a vzbudíte důvěru. Sdílejte například svou cestu od založení firmy. 

Má to skutečně smysl? Pak se podívejte na následující statistiky

  • Podle 86 % lidí je autenticita zásadní při rozhodování, které značky podporovat.  
  • 55 % spotřebitelů si s větší pravděpodobností koupí produkt, pokud se jim líbí příběh značky
  • 89 % lidí nakoupí od značky, kterou sledují na sociálních sítích, a 84 % dá takové značce přednost před konkurencí. 
  • 81 % spotřebitelů považuje důvěryhodnost značky za klíčový faktor při rozhodování o nákupu. 
  • První dojem z produktu je až z 90 % ovlivněný pouze jeho barvou

Jakým způsobem zvýšit brandawareness? 

K budování brandu můžete využít nejrůznější prostředky: 

  • Logo – mělo by být unikátní, snadno zapamatovatelné a odlišné od konkurenčních značek působících na stejném trhu. Jeho design včetně barev by měl vyvolávat emoce, které chcete mít se svojí značkou spojené. 
  • Sociální sítě – pomocí nich zákazníky oslovíte, zapojíte do diskuse i přimějete ke sdílení vaší značky. Sdílejte také svůj originální obsah – fotky nebo videa. 
  • Firemní blog – lidem povíte něco o své značce, přesvědčíte je o kvalitě svých produktů a zahrnete je užitečnými návody a radami. 
  • Newsletter – pomocí něj se svým zákazníkům připomenete, předáte jim novinky z oboru, užitečné rady a poskytnete také unikátní akce. 
  • Akce a soutěže – do povědomí se dostanete i prostřednictvím akcí nebo soutěží, ale také účastí na veletrhu nebo konferenci. 
  • PR – kontaktujete relevantní média a dodáte jim materiál k publikaci. Tím, že se dostanete do médií, se o vás bude psát a mluvit. Zákazníci si vás tak zapamatují. 
  • PPC reklamy – využijte bannerovou reklamu, která je založená pouze na vizuálu a prezentujte tak svou značku kreativně. Pravidelnou správou PPC reklamy zajistíte, že se vaše reklamy budou zobrazovat na relevantních stránkách, což výrazným způsobem přispěje k budování brandawareness. 

I když je budování značky běh na dlouhou trať, pokud se tomu budete věnovat, posílíte vnímání vaší značky a reakce lidí na ni. Tento přístup může vést k dlouhodobému úspěchu a loajalitě zákazníků. Třeba více než polovina spotřebitelů (57 %) utratí víc peněz u značky, se kterou se cítí být propojení (Influencer Marketing Hub). 

Sdílejte nás!
fb-share-icon

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *