CRM je správnou volbou i pro menší firmu. Jaký je jeho reálný přínos?
Současné podnikatelské prostředí je nesmírně dynamické a udržení tempa s konkurencí je mnohem náročnější než v minulosti. Alfou a omegou je efektivní řízení interních procesů, což je často náročné zejména pro menší firmy, které se mnohdy potýkají s omezenými zdroji. Je to i váš případ? Pak byste neměli přehlížet nástroj, jenž vašemu podnikání prospěje hned v několika ohledech. O CRM (CustomerRelationship Management) systémech jste zřejmě slyšeli, ale proč zatím žádný nepoužíváte?
Co je CRM systém?
CRM je softwarový nástroj pro správu řízení vztahů se zákazníky a zlepšování jejich zkušeností. Mezi hlavní pilíře patří sbírání a třídění dat, jejich analýza a následná interpretace v přehledných reportech, díky kterým lze lépe porozumět potřebám a preferencím nakupujících.
Spousta podnikatelů význam CRM systému podceňuje, případně mají za to, že je určen spíše pro větší společnosti a korporace; z jeho výhod přitom stejnou měrou čerpají malé a střední firmy.
Výhody, které díky CRM získáte
Jedním z největších přínosů CRM je jeho schopnost centralizovat veškeré informace o zákaznících. V praxi jde o to, že každý e-mail, poznámka či jakákoliv jiná interakce putují do jediné databáze. Díky tomu mohou zaměstnanci snadno a rychle přistupovat k důležitým informacím, aniž by je museli hledat v roztroušených souborech a poznámkových blocích.
Díky CRM zároveň získáte možnost lépe porozumět jedinečným potřebám a preferencím jednotlivých zákazníků. Zaměstnanci budou lépe vybaveni k tomu, aby poskytovali personalizovanou a cílenou péči. S pomocí CRM lze také sledovat historii interakcí a další užitečná data.
Pro menší firmu s nižším počtem zaměstnanců je čas cenným a velmi omezeným zdrojem. CRM však může usnadnit rutinní úkoly a procesy pomocí automatizace. Například dokáže automaticky odpovídat na e-maily, usnadnit plánování aktivit, sledovat prodejní a marketingové kampaně a spoustu dalších úkonů.
A to není zdaleka vše. Kvalitní CRM systém je zároveň mocným prodejním a marketingovým nástrojem, neomylným datovým analytikem a pomocníkem pro řízení projektů. Ověřit si to můžete třeba hned teď – stáhněte si český software eWay-CRM a otestujte si špičkové funkce na vlastním byznysu.