fbpx

Cvičení s miminkem je snazší než se zdá! Ukážeme vám jak na to

Dostat se po porodu znovu do formy může být pro mnoho žen problém. Přinášíme vám pár tipů na cviky, které můžete dělat společně a věřte, že cvičení s miminkem je zábava!

Pokud si myslíte, že teď když máte malé miminko, nemůžete cvičit, jste na omylu! Posilování s miminkem v náruči je nejen velmi efektivní, ale i zábavné – pro vás, i pro vašeho potomka. Pokud jste o tom ještě neslyšeli, nebo nevíte jak na to, čtěte dál! Společně si řekneme pár základních cviků, díky kterým si posilování s miminkem užijete.

Plank nad miminkem

Cvičení s miminkem zaměřené na:  ruce, střed těla, přední stranu stehen

Klasický cvik plank, neboli prkno zná snad každý. Jde o pozici, kdy si lehnete na břicho na zem, zvednete se na lokty nebo dlaně a držíte tělo pevné a rovné. Do tohoto cviku můžete své děťátko zapojit velmi snadno. Stačí si prcka položit na karimatku pod svůj obličej a usmívat se, šklebit nebo jinak pitvořit. Věřte, že vaše miminko se bude smát natotata a vy si posílíte celý střed těla, ruce i přední stranu stehen!

posilování s dítětem

Sedy lehy s miminkem na břiše

Cvičení s miminkem zaměřené na:  břišní svaly

Sedy lehy jsou klasickým cvikem a taktéž jsou více než vhodné pro posilování s miminkem. Lehněte si na zem a děťátko si posaďte na břicho. Rukama jej neustále přidržujte a zvedejte lopatky ze země směrem k miminku. Při tomto cviku myslete na to, aby se vám bedra neodlepovala od země a zapojovali jste ty správné svaly.

Ti z vás, kteří si troufnou, mohou vyzkoušet i náročnější variantu. Taktéž ležíte na zádech, ale miminko držíte v natažených rukou. Miminko, ruce i bedra zvedáte směrem ke stropu. Stejně jako u minulého cviku si ovšem dávejte pozor na to, abyste neodlepovali bedra od země.

Výpady s miminkem v náruči

Cvičení s miminkem zaměřené na:  stehna, zadek, lýtka

Výpady jsou dalším oblíbeným cvikem. Základní postoj je ve stoje s rozkročenýma nohama na šíři ramen. Následně děláte krok dopředu a zpět. Při celém cviku je nutné držet si rovná záda. Miminko zakomponujete do cviku tak, že jej buď můžete držet v natažených rukou, nebo jej můžete mít připevněné ve vaku na břiše. Taktéž můžete zkusit výpady do strany technika je stejná, jen neděláte kroky v před, ale do stran.

Cvik rotace s dítětem v ruce

Cvičení s miminkem zaměřené na: šikmé svaly břišní

Cvik rotace se závažím je naprosto běžný. V našem případě bude závaží miminko. Sedněte si na zem s lehce pokrčenými koleny. Lehce se zakloňte tak, aby břišní svaly byly v záběru. Následně vezměte miminko do rukou a posilování může začít! Miminko si přendávejte z jedné boční strany na druhou.

posilování s miminkem v náručí

Zvedání pánve s miminkem na břiše

Cvičení s miminkem zaměřené na: zadek, pánevní dno

Lehněte si na záda a pokrčte nohy. Na bříško si posaďte miminko a rukama ho přidržujte. Následně zvedejte pánev i s miminkem směrem ke stropu. Tento cvik nejenže formuje zadeček, ale stahuje i pánevní dno. Jedná se tak o ideální cvik i pro maminky čerstvě po porodu.

cvičení s miminkem na břiše

Kliky nad miminkem

Cvičení s miminkem zaměřené na: ruce

Kliky zná s nad každý, není proto zapotřebí je příliš vysvětlovat. Miminko si položte na podložku pod sebe a můžete se po celou dobu posilování na sebe usmívat nebo pitvořit.

cvičení s dítětem

Vzpěr, dřep, vzpěr

Cvičení s miminkem zaměřené na: ruce, nohy

Stoupněte si rovně, nohy rozkročte na úroveň ramen a ruce s miminkem natáhněte dopředu. Běžte do dřepu (nepodceňte správnou techniku dřepů, ať si neublížíte!), následně se zvedněte a dejte miminko vpravo nahoru (tělem neotáčejte, dívejte se stále dopředu, jen ruce a miminko jsou šikmo vpravo nahoru). Následně jděte opět do dřepu a nahoru doleva. Celý cvik je tedy dřep, nahoru doprava, do dřepu, nahoru doleva, do dřepu atd.

Posilování nohou s gumou

Cvičení s miminkem zaměřené na: nohy

Posilovat s miminkem v náručí můžete i nohy. Stoupněte si rovně, nohy na úroveň ramen. Na nohy si nasaďte gumu na posilování (pokud ji nemáte, obejdete se pro začátek bez ní). Miminko držte pohodlně na hrudi. Přeneste váhu na jednu nohu a odklánějte jí od těla. Takto vystřídejte obě nohy. Cvik můžete obměnit i tím, že budete nohy přitahovat k tělu – pokrčujte v kolenou a zvedejte.

Tipy na další posilování s dítětem:

cviky s miminem

Bezpečnost na prvním místě!!

Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv cvik, vždy myslete na to, že bezpečnost vašeho miminka musí být na prvním místě! Přeci jen je to, to nejcennější co máte a ani bezchybná postava nedokáže vyvážit zdraví a bezpečí miminka.

Rehabilitace.info: Cvičení s miminkem (malým dítětem) – jak na to? TOP 8 cviků. Rehabilitace.info: Magazín o zdraví [online]. [cit. 2020-06-18]. Dostupné z: https://www.rehabilitace.info/zdravotni/cviceni-s-miminkem-malym-ditetem-jak-na-to-top-8-cviku/

Cvičební program pro maminky: Dítě místo činek. Kafe.com [online]. [cit. 2020-06-18]. Dostupné z: https://www.kafe.cz/krasa-a-zdravi/cvicebni-program-pro-maminky-dite-misto-cinek-30618.html

Postnatální plán cvičení, máma s Baby Fitness, zábava, učení. Ebay.com [online]. [cit. 2020-06-18]. Dostupné z: https://www.ebay.com/itm/Postnatal-Exercise-Plan-Mom-with-Baby-Fitness-Fun-Learning-/192347098470

Sdílejte nás!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *