fbpx

Jak žít zdravě pokud nemáte čas ani sama na sebe a jaké jsou nejčastější chyby při hubnutí?

Práce, starání o děti, uklízení, vaření. Práce, starání o děti, uklízení, vaření… Kolotoč, který zná jistě každá žena. Žít zdravě se řekne snadno, ale jak toho docílit, pokud sama na sebe nemáte čas a jaké jsou nejčastější chyby při hubnutí?

Ať už chcete nebo ne, pokud toužíte být zdraví, potřebujete pohyb a zdravou stravu. Člověk zkrátka není přizpůsobený k tomu, aby denně jen seděl u počítače a nic nedělal. Ačkoliv se může zdát, že největším strašákem je obezita, opak je pravdou – nachází se zde i větší hrozby, se kterými se dříve či později setkáte, pokud nebudete dodržovat zásady zdravého životního stylu.

Malé děti a teenageři jsou ohroženi především špatným růstem kostí, skoliózou páteře a zkrácenými svaly. Starší osoby by se už mohly setkat s většími civilizačními chorobami, jako je například vysoký cholesterol, cukrovka, omezená kapacita plic nebo v nejhorším případě infarkt.

Pokud nesportujete, vaše tělo zpohodlní, metabolizmus se zpomaluje, klouby a svaly ochabují… Zkrátka kdo vůbec nesportuje, nemůže očekávat, že se vyhne nemocím – a špatnou stravou tomu dodáte jen korunu.

Jak ale sportovat, pokud máte velmi nabitý denní program?

Zejména pro ženy ve středním věku, které musí chodit do práce, starat se o děti i o domácnost může být velmi obtížné najít si okénko sama pro sebe a zacvičit si. Pokud právě i vy patříte do této skupiny, přinášíme vám pár tipů, jak do takto nabytého harmonogramu alespoň trochu sportu vmáčknout.

Běhejte se psem!

Pokud máte doma čtyřnohého kamaráda, se kterým stejně musíte dennodenně chodit na procházku, začněte s ním běhat. Pejsek se víc proběhne, vy spálíte pár kalorií navíc a doma můžete být za stejný čas!

Do obchodu jedině na kole!

Máte obchod, který je 10 minut pěšky? Raději vytáhněte kolo! Při cestě tam si můžete udělat mini projížďku, zdolat pár kopců navíc a přijet do obchodu ve stejném čase, jako kdybyste šli pěšky. Ano, sice za 10 minut moc daleko nedojedete, ale pořád lepší jak nic, nebo ne?

Cvičte v kanceláři!

Máte sedavou práci? Začněte svoji postavu budovat i v kanceláři! Pokud si myslíte, že je to nesmysl, věřte, že nikdo ani nepozná, že cvičíte. Nejoblíbenějšími cviky jsou stahování (zatínání) hýždí a břišních svalu. Tyto cviky se provádí po sériích v pravidelných intervalech. Není-li tento cvik podle vašich představ, pořiďte si alespoň místo židle nafukovací míč. Bude vás nutit sedět ve vzpřímené poloze a nebudou vás bolet záda.

Cvičte s miminkem!

Zdá se vám to jako nesmysl? Omyl! Při chování i malého miminka existuje celá řada cviků, díky kterým můžete dosáhnout postavy snů! Vy budete cvičit, miminko se bude chovat, zkrátka ideální situace nebo ne?

Pouze o cvičení to není

Jak již bylo mnohokrát zmíněno, pouze cvičení nestačí a je zapotřebí k pravidelnému pohybu přidat i zdravou a pestrou stravu (včetně zeleniny a masa). Jedině díky této kombinaci nejen že bude vaše tělo správně fungovat, ale dokonce se vám podaří i zhubnout.

Nejčastější chyby v jídelníčku

  • Špatný pitný režim
  • Nepravidelná strava
  • Nedostatek spánku
  • Konzumace málo vlákniny
  • Konzumace mnoha cukrů a tuků
  • Nezjištěné potravinové alergie

Z těchto všech bodů bychom chtěli vypíchnout hlavně konzumaci málo vlákniny a nezjištěné potravinové alergie.

Malá konzumace vlákniny

Dospělý člověk by denně měl zkonzumovat 25-35 g vlákniny a věřte, že velká část populace denně nepřekročí ani hranici 10 g (však si někdy zkuste spočítat, kolik jí denně zkonzumujete vy). Přitom správný podíl vlákniny dokáže zahnat chutě na sladké i slané a dodává pocit plnosti. Zároveň také napomáhá ke správné funkci trávícího a imunitního systému a střev.

zdravě jíst

Pokud se rozhodnete začít konzumovat potraviny s vysokým podílem vlákniny, pravděpodobně si brzy všimnete, že jsou vcelku kalorické. Je to tím (jak již bylo zmíněno), že vláknina vás dokáže zasytit na velmi dlouhou dobu. Výhodou je, že tyto potraviny mají povětšinou nízký podíl cukru a tuku. Energie, kterou tedy prostřednictvím těchto jídel sníte, bude pro tělo snadno stravitelná a rozložitelná.

Hodnotné zdroje vlákniny

  • Psyllium – vláknina v prášku či tabletách
  • Luštěniny – fazole (všechny druhy), hrách, čočka
  • Celozrnné pečivo
  • Knäckebrot
  • Kořenová zelenina

Nezjištěné potravinové alergie

Alergie v lidském těle dokážou napáchat opravdu velké škody. Nežli se tedy začnete zlobit na své tělo a obviňovat jej, že ani přes všechnu snahu nehubnete, zkuste si zajít na alergologii. Pokud si myslíte, že se vás to netýká, věřte, že přesně tohle si říkala naprostá většina alergiků. Potravinové alergie se mohou u každého projevovat jinak a můžete je „získat“ v průběhu života.

Mezi nejčastější projevy potravinových alergií patří:

  • Zácpa nebo průjem
  • Ekzémy
  • Akné
  • Vyrážky
  • Únava po jídle
  • Bolesti hlavy
  • Bolesti břicha
Sdílejte nás!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *